Κορονοϊός CDC: Εμπλοκή στο εμβόλιο της Pfizer / BioNTech – «Ζήτημα ασφαλείας» με το δισθενές εμβόλιο με εγκεφαλικό

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑ-ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ-ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜΕΝΟΙ-ΕΟΔΥ-ΚΑΤΑΝΟΜΗ-ΕΛΕΓΧΟΙ-ΜΑΣΚΑ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ (5)
 

Τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών των ΗΠΑ (CDC) ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι εντοπίστηκε ένα ενδεχόμενο «ζήτημα ασφαλείας» με το δισθενές εμβόλιο κατά της Covid – 19, που αναπτύχθηκε από την Pfizer και την BioNTech, ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, ότι είναι μάλλον απίθανο να αποτελέσει πραγματικό κίνδυνο για τους ασθενείς.

Παράλληλα, τα CDC υπογράμμισαν πως συνεχίζουν να συστήνουν στους πολίτες να κάνουν τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού και τις αναμνηστικές τους δόσεις.

Όπως τονίστηκε από τα αμερικανικά κέντρα, ένα από τα συστήματα ασφαλείας τους, που ονομάζεται «Vaccine Safety Datalink», εντόπισε μια πιθανή αύξηση ενός συγκεκριμένου είδους εγκεφαλικού σε άτομα άνω των 65 ετών, που είχαν προσφάτως κάνει αναμνηστική δόση του εμβολίου της Pfizer.

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑ-ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ-ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜΕΝΟΙ-ΕΟΔΥ-ΚΑΤΑΝΟΜΗ-ΕΛΕΓΧΟΙ-ΜΑΣΚΑ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ (5)
 

Μια γρήγορη ανάλυση των δεδομένων αυτών αποκάλυψε ότι οι ηλικιωμένοι που έκαναν το δισθενές εμβόλιο ενδεχομένως να εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικού επεισοδίου τις πρώτες τρεις εβδομάδες μετά από το εμβόλιο, συγκριτικά με τις επόμενες τέσσερις έως και έξι εβδομάδες.

Τα ισχαιμικά επεισόδια, στην πιο κοινή τους μορφή, οφείλονται σε θρόμβους.

Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία του «Vaccine Safety Datalink», το οποίο τροφοδοτείται από δεδομένα από ολόκληρες τις ΗΠΑ, από τους 550.000 ηλικιωμένους που έκαναν το συγκεκριμένο εμβόλιο, 130 υπέστησαν ισχαιμικό επεισόδιο.

Αυτό δήλωσε στο CNNi αξιωματούχους των CDC, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, επειδή δεν είχε άδεια να αποκαλύψει τα στοιχεία.

Κανένας εκ των 130 ασθενών δεν πέθανε

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑ-ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ-ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜΕΝΟΙ-ΕΟΔΥ-ΚΑΤΑΝΟΜΗ-ΕΛΕΓΧΟΙ-ΜΑΣΚΑ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ (5)
ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑ-ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ-ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜΕΝΟΙ-ΕΟΔΥ-ΚΑΤΑΝΟΜΗ-ΕΛΕΓΧΟΙ-ΜΑΣΚΑ-ΜΑΣΚΕΣ-ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ (5)

Ο Δρ. Γουίλιαμ Σάφνερ, ειδικός του πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ σε θέματα μολυσματικών ασθενειών, δήλωσε πως ο αριθμός των εγκεφαλικών επεισοδίων που καταγράφηκαν είναι αρκετά μικρός.

«Αυτά τα εγκεφαλικά δεν έχει επιβεβαιωθεί προσώρας ότι αποτελούν παρενέργεια» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Και συμπλήρωσε:

«Είναι σαν ένα ραντάρ. Βλέπεις κάτι και πρέπει να διερευνήσεις περαιτέρω για να ανακαλύψεις εάν το αεροσκάφος είναι φιλικό ή εχθρικό».

Το CDC τόνισε στην ανακοίνωσή του πως το «ζήτημα ασφαλείας» αυτό δεν έχει ανιχνευθεί με το δισθενές εμβόλιο της Moderna.

Σημειώθηκε, επίσης, πως τα κέντρα αναζήτησαν αλλά δεν κατάφεραν να βρουν αντίστοιχη αύξηση σε εγκεφαλικά σε άλλες, μεγαλύτερες βάσεις ιατρικών δεδομένων -μεταξύ των οποίων αυτές που συγκεντρώνονται από τη Medicare.

Ούτε η Pfizer ούτε και άλλες χώρες που χρησιμοποιούν το εμβόλιο έχουν εντοπίσει αύξηση του συγκεκριμένου εγκεφαλικού, τόνισαν επίσης τα CDC.

Ξεκαθάρισε, επίσης, ότι προσώρας δεν προτείνει καμία αλλαγή στις πρακτικές εμβολιασμού που ακολουθούνται και υπερτόνισε πως οι κίνδυνοι της Covid-19 για τους ηλικιωμένους είναι πολύ υψηλότεροι από τα ενδεχόμενα θέματα ασφαλείας του εμβολίου.

«Παρότι τα συνολικά στοιχεία δείχνουν αυτή τη στιγμή ότι είναι πολύ απίθανό το σήμα του VSD να αποτελεί πραγματικό κλινικό κίνδυνο, πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να μοιραστούμε τις πληροφορίες αυτές με το κοινό, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν, όταν ένα από τα συστήματα ασφαλείς μας εντοπίζει ένα τέτοιο σήμα» τονίζει η ανακοίνωση της υγειονομικής αρχής.

Παράλληλα, τονίζεται ότι το CDC και ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) θα συνεχίσουν να αξιολογούν τα δεδομένα αυτά, λαμβάνοντας πληροφορίες και από άλλα συστήματα ασφαλείας.

Τα δεδομένα και οι περαιτέρω αναλύσεις τους θα συζητηθούν σε σύσκεψη των υγειονομικών Αρχών στις 26 Ιανουαρίου.

Σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή, η Pfizer τονίζει:

«Ούτε η Pfizer, ούτε η BioNTech, ούτε το CDC, ούτε το FDA έχουν παρατηρήσει αντίστοιχα ευρήματα σε αρκετά άλλα συστήματα παρακολούθησης στις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο και δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ισχαιμικό επεισόδιο συνδέεται με τη χορήγηση των εμβολίων Covid-19 της εταιρείας».

Και συμπληρώνει:

«Σε σύγκριση με τα δημοσιευμένα ποσοστά επίπτωσης ισχαιμικού εγκεφαλικού στον ηλικιωμένο πληθυσμό, οι εταιρείες μέχρι σήμερα έχουν παρατηρήσει μικρότερο αριθμό αναφερόμενων ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων μετά τον εμβολιασμό με το δισθενές εμβόλιο προσαρμοσμένο στο Omicron BA.4/BA.5».

Ο Δρ. Σάφνερ υπογραμμίζει πως το πιο σημαντικό στην υπόθεση αυτό είναι ότι λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας.

«Είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για λανθασμένο σήμα» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα ότι το σημαντικό είναι πως βρίσκεται υπό διερεύνηση.

«Θέλουμε τα συστήματα ασφαλείας να μας δίνουν κατά καιρούς και λανθασμένα σήματα. Αν δεν έχεις κανένα σήμα, αρχίζεις και ανησυχείς ότι σου διαφεύγουν πράγματα».

Και ο Δρ. Σάφνερ προέτρεψε τους ηλικιωμένους πολίτες να κάνουν τις αναμνηστικές δόσεις του εμβολίου κατά της Covid-19, εάν δεν τις έχουν κάνει ήδη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.