«Δεν είναι ο Τζοκερ , είναι η λογοκρισία» του Νικολάου Μπαγιαρτάκη

propaganda_cencorship

Νικόλαος Μπαγιαρτάκης

Στην εποχή της κανονικότητας του επιτελικού κράτους δεν τελειώνουν τα «μπρος πίσω». Εν αρχή, ήταν ο νυν Πρωθυπουργός ο οποίος έδωσε υπεραυξημένες

αρμοδιότητες στη θέση του. Ανέλαβε το ΑΠΕ (Αθ. πρακτορείο ειδήσεων) και την ΕΡΤ. Κανείς στο παρελθόν πρώην πρωθυπουργός δεν είχε αναλάβει αντίστοιχα κάποιες τέτοιες αρμοδιότητες στην Μεταπολίτευση.

Το φίμωμα ξεκίνησε κατ’ ευθείαν από την πρώτη μέρα, με το συγχαρητήριο τηλεφώνημα της Τερέζα Μέι (πρώην πρωθυπουργού του Ην. Βασιλείου). Αφού τον συνεχάρη για την δέσμευση του στη τήρηση της εφαρμογής της Συμφωνίας των Πρεσπών. Μόνο που αυτό το σημείο δεν έγινε γνωστό στο ελληνικό κοινό αλλά μόνο στου Ην. Βασιλείου.

Στη συνέχεια ακολούθησε η δήλωση του νυν Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών του Βαρβιτσιώτη στο συνέδριο του Economist, η οποία αφορούσε την ενταξιακή προοπτική των Βαλκανίων και ήταν υπέρ της Συμφωνίας των Πρεσπών. Κι αυτή η δήλωση θάφτηκε από τα ελληνικά ΜΜΕ.

Ακολούθησε η συνάντηση του νυν Πρωθυπουργού με τον Ζάεφ στα Ηνωμένα Έθνη. Όπου υπήρξε το πρωτοφανές σε δημοσίευμα του ΑΠΕ να ‘χει άλλον τίτλο στον Ζάεφ στα ελληνικά και άλλον στα Αγγλικά, ως σκέτο Ζαέφ στην περίπτωση που οι αναγνώστες ήτανε Έλληνες κι ως Βόρειο Μακεδόνα Ζάεφ στα αγγλικά για όλον τον άλλον υπόλοιπο κόσμο.

Η δημοκρατία ασθενεί και μπαίνει στο γύψο

Στα ζητήματα της δημοσιογραφίας τα πράγματα κυμαίνονται στον ίδιο παρονομαστή. Αφού εκδιώχθηκε ο Κοτρώτσος από το ραδιόφωνο και ξάφνου με την ΝΔ ο σταθμός του 88.6 (news 24/7) με την νέα εποχή έγινε μουσικός ενώ πριν είχε ένα άλλο χαρακτήρα, ο οποίος ήτανε καθαρά δημοσιογραφικός.

Το Documento προσφάτως βγήκε με κενή την 3η σελίδα του κι αυτό είχε να κάνει σύμφωνα με την πλευρά του με τηλεφωνήματα παρεμβατικά σε διαφημιστικές ώστε να μην προβληθούν όπως είχε αποφασιστεί από κοινού αρχικώς. Ούτως ώστε χωρίς διαφημίσεις να οδηγηθεί σε κλείσιμο.

Ο δημοσιογράφος ο Καρελιάς προσφάτως έγραψε ένα άρθρο στην iefimerida.gr το οποίο επίσης λογοκρίθηκε και κόπηκε, ενώ του είχανε δοθεί εγγυήσεις ότι δεν θα υπάρξουν διάφορες παρεμβάσεις από άνωθεν στα άρθρα του από την διοίκηση. Ενώ είχε γίνει δεκτό εν τούτοις δεν τηρήθηκε, αφού αναφερότανε στον Άδωνι και στον Πλεύρη το περί ου ο λόγος άρθρο.

Ζήσαμε το πρωτοφανές να κόβεται όχι μόνο ένας δημοσιογράφος ή ένα δημοσίευμα ή ένα ολόκληρο συγκρότημα ΜΜΕ. Αλλά να κόβεται κι ένας κριτής σε ένα σόου τηλεόρασης.

Συγκεκριμένα ο Μωραΐτης (στιχουργός), ο οποίος είχε επιλεγεί αρχικώς εν τέλει κόπηκε όχι για επαγγελματικούς λόγους αλλά γιατί στα μέσα κοινωνικής του δικτύωσης εξέφρασε άλλα φρονήματα από τα επιθυμητά της νυν κυβέρνησης (δεν είναι τυχαίο το «πέσιμο» του δημοσιογράφου του ΔΟΛ σχετικά με το όλο γεγονός).

Εν προκειμένω, τίθεται ένα ερώτημα γιατί η νυν κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει την λογοκρισία της και στην κινηματογραφική αίθουσα αντί να παραμείνει στις υπάρχουσες δραστηριότητες λογοκρισίας της; Ο Τζόκερ είναι μία ταινία η οποία περιέχει σκηνές βίας, είναι αληθές αυτό αλλά δεν είναι η μόνη ταινία αυτόν τον καιρό η οποία περιέχει τέτοιες (φερ’ ειπείν Το Αυτό 2).

Αυτό που ξεχωρίζει τον Τζόκερ από τις άλλες ταινίες έχει να κάνει με τον καπιταλισμό, η οποία ταινία ρίχνει γροθιά στο στομάχι του. Καθώς ο ήρωας είναι ο μέσος πολίτης ο οποίος ανήκει στα χαμηλά στρώματα της κοινωνίας και γίνεται περιθωριοποιημένος από το υπάρχον σύστημα. Κατά την άποψη του γράφοντος πρόκειται για τον «Ταξιτζή» (Σκορτσέζε, Ντε Νιρό) της δικής μας εποχής.

Ο Τζόκερ είναι ένας φτωχός βιοπαλαιστής ο οποίος είναι νόθο παιδί του πλούσιου Τόμας Γουέϊν. Δεν μπορεί να πραγματοποιήσει κανένα όνειρο του κι αυτό επειδή γεννήθηκε στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού κι όχι στη φωτεινή. Δεν τον αναγνώρισε ο πλούσιος πατέρας του εξ αιτίας του ότι δεν ήτανε αποδεκτή η μητέρα, ούσα φτωχή.

Η πόλη είναι βρώμικη εξ αιτίας των απεργιών των σκουπιδιάρηδων οι οποίοι διεκδικούν καλύτερες αμοιβές. Ο ίδιος ο Τζόκερ μετέχει σε ένα κοινωνικό πρόγραμμα για τους ψυχολογικά ευπαθείς και απ’ εκεί λαμβάνει τα κατάλληλα φάρμακα για την περίπτωση του. Έως ότου, εξ αιτίας περικοπών στις κοινωνικές δαπάνες κλείνει το πρόγραμμα κι ως εκ τούτου δεν μπορεί να ολοκληρώσει την θεραπεία του και να συνεχίζει με τα φάρμακα του. Τον απολύουν από την χαμηλόμισθη δουλειά του. Ζει σε ένα διαμέρισμα το οποίο είναι υποβαθμισμένο. Νιώθει καθημερινά την απαξία του ως άτομο από το περιβάλλον αυτό στον χώρο της εργασίας του, σε προσωπικό επίπεδο αλλά και σε καθημερινό, εν γένει.

Εν ολίγοις, όλα αυτοί οι λόγοι και πολλοί άλλοι τον οδηγούν από έναν κοινωνικά απόκληρο να μετατραπεί σε έναν ταραξία κατά του συστήματος του καπιταλισμού. Το οποίο επιτρέπει στους πλούσιους να ζήσουν τα όνειρα τους και να έχουνε τον απόλυτο σεβασμό του περίγυρου τους ενώ οι φτωχοδιάβολοι να ζούνε απαξιωμένοι και περιφρονημένοι πλήρως, σε ένα περιβάλλον κοινωνικού δαρβινισμού (όπως είχε πει κι ο νυν Πρωθυπουργός, δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι).

Η παρούσα κυβέρνηση είναι κατά του κοινωνικού κράτους (ως αναδιανομή φτώχειας, το ειρωνεύτηκε πολλάκις). Πιστεύει στην ανισότητα πλούτου και στο τεράστιο χάσμα μεταξύ των τάξεων, εν γένει. Και επειδή δεν είναι μόνο φιλελεύθερη αλλά παραμένει και μία ιδιόμορφη εκδοχή βαλκανικής κοπής, δεν είναι υπέρ της ελευθερίας.

Στελέχη της ΝΔ έχουν εκφραστεί για τις ιδεολογικές τους καταβολές οι οποίοι είναι θιασώτες ένθερμοι της Χούντας. Έτσι, αυτό το νέο καθεστώς δεν είναι τόσο νέο και μας επιστρέφει σε άλλες εποχές, τότε που υπήρξε απαγόρευση στη μουσική, στα βιβλία, στις εφημερίδες κι ούτω καθ’ εξής.

Η ελευθερία έκφρασης και ιδεών δεν είναι πλέον αρεστές και λαμβάνονται μέτρα άλλοτε χοντροκομμένα και άλλοτε όχι. Η δημοκρατία ασθενεί και μπαίνει στο γύψο

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.