Βίος και Πολιτεία – Διονύσης Σαββόπουλος : Επάγγελμα… Διασκευαστής

Βίος και Πολιτεία του Διονύση Σαββόπουλου-Επάγγελμα...Διασκευαστής #OloiMaziMporoume
Βίος και Πολιτεία του Διονύση Σαββόπουλου-Επάγγελμα…Διασκευαστής #OloiMaziMporoume

Γράφει ο Γιάννης Ανδρουλάκης (Yannis Androulidakis)

Διαπίστωσα ότι όλο το προηγούμενο βράδυ, βρίζατε εδώ τον Σαββόπουλο. Αφορμή αν κατάλαβα, υπήρξε μια παπαριά του ΣΚΑΪ -και συγχωρέστε μου τον πλεονασμό. Δεν είδα ούτε μισό λεπτό από τη συναυλία, αλλά βρίσκω την ευκαιρία να εξαπολύσω έναν λίβελο κατά του Σαββόπουλου, τον οποίον κρατάω μέσα μου από καιρό. Δηλαδή όχι πολύ μέσα μου, τα χω πει όπου μπορούσα, αλλά σκρίπτα μάνεντ βέρμπα βόλεντ και τα λοιπά.

[ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΥΜΝΕΙ ΤΗΝ ΑΚΗ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ]

Ο Σαββόπουλος είναι ένας άρρωστος κλέφτης. Άρρωστος. Όλα αυτά που λέτε ότι παλιά έγραφε ωραία τραγούδια και τέτοια, είναι όλα κλεμμένα. Μετά από μελέτη, τείνω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε μια λέξη στο έργο του που να είναι δική του.

Προσοχή! Η κλοπή και η λογοκλοπή είναι κάτι που εμφανίζεται στην τέχνη. Πολλά ωραία κείμενα, ποιήματα, ρεφρέν είναι κλεμμένα από κάτι άλλο. Στην αρχή σε σοκάρει, μετά το συνηθίζεις. Ας πούμε το ποίημα του Ουράνη «Θα πεθάνω ένα πένθιμο του Φθινόπωρου δείλι», που όλοι αγαπήσαμε με τη μουσική των Διάφανών Κρίνων, δεν είναι παρά μια σκαστή λογοκλοπή ενός ποιήματος του Σέζαρ Βαγιέχο:

DIONISIOS-SAVVOPOULOS-ADONIS-GEORGIADIS
Αδωνις Γεωργιάδης και ο Διονύσης Σαββόπουλος συζητάνε το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην Ιστορία του Χρηματιστηρίου, του γαμπρού του Νιόνιου του Mr.Folli Follie

«Θα πεθάνω στο Παρίσι με μια νεροποντή/ μια μέρα που την θυμάμαι κιόλας τώρα/ Θα πεθάνω στο Παρίσι -και δεν τρέχω να φύγω-/ ίσως, σαν σήμερα, μια Πέμπτη φθινοπώρου.

Ναι, Πέμπτη θα ‘ναι, γιατί Πέμπτη σήμερα που γράφω/ αυτούς τους στίχους, φόρεσα τόσο άθελά μου/ τις ωμοπλάτες και ποτέ σαν σήμερα δεν είδα,/ μόλο το δρόμο μου, τον εαυτό μου τόσο μόνο.

Θα λένε, ο Καίσαρας Βαγιέχο είναι νεκρός/ τον χτυπούσαν
όλοι/ χωρίς εκείνος να τους έχει κάνει τίποτα/ τον χτυπούσαν σκληρά μ’ ένα σκληρό ραβδί,

Επίσης και μ’ ένα σκοινί, είναι μάρτυρές μου/ οι μέρες Πέμπτες / και τα κόκαλα της ράχης/ η μοναξιά, η βροχή, οι δρόμοι», γράφει ο Βαγιέχο, έρχεται μετά ο Ουράνης, το ξαναγράφει με τα δικά του λόγια, ωραίο είναι και του Ουράνη, πάμε παρακάτω.

Στην περίπτωση του Σαββόπουλου δεν πρόκειται περί αυτού. Ο Σαββόπουλος έχει στήσει μια ολόκληρη περσόνα πάνω στην κλοπή, η οποία είναι και το μόνο πράγμα στον κόσμο στο οποίο φαίνεται να έχει ταλέντο. Κλέβει τα πάντα. Το ντύσιμο, οι δηλώσεις, τα εξώφυλλα των δίσκων, τα σαρδάμ, οι αυτοσαρκασμοί, τίποτα επάνω του δεν είναι δικό του.

Πρωτάκουσα για αυτή του την τάση από τον ποιητή Νίκο Καρούζο, ο οποίος διαμαρτυρόταν ότι ο Σαββόπουλος του είχε κλέψει ένα ποίημα σχετικό με την εξέγερση στα Αμπελάκια. Ήμουν μικρός, δεν έδωσα σημασία, δεν κατάλαβα κιόλας. Αργότερα, άρχισα να καταλαβαίνω ότι ο άνθρωπος έχει θέμα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, βρέθηκα στον Λυκαβηττό να παρακολουθήσω μια συναυλία κάποιου Λούτσιο Ντάλλα. Δεν τον γνώριζα. Ξαφνικά είδα στην σκηνή τον Σαββόπουλο να τραγουδάει ιταλικά. Δε μιλάμε για επιρροή. Όλη την παρουσία του ο Σαββόπουλος την έχει στήσει πάνω στον Ντάλλα. Το μούσι, τις τιράντες, τα σκουφιά, τα ταμπούρλα που βαράει στις συναυλίες, όλα μα όλα είναι από εκεί. Ως εδώ πρόκειται για μια απλή μίμηση. Όταν όμως ο Λούτσιο Ντάλλα απόφάσισε για λόγους προβοκάτσιας να κουρευτεί και να ξυριστεί, ο Σαββόπουλος έκανε το ίδιο ακριβώς: κουρεύτηκε και ξυρίστηκε. Κι όταν ο Ντάλλα επέστρεψε στο παλιό του στυλ, ο Σαββόπουλος έκανε το ίδιο.
Φυσικά του έκλεψε και 1-2 τραγούδια, κάνοντας το σύνηθες: στην αρχή τα παρουσίασε για δικά του και μετά από λίγα χρόνια, σα να μη συμβαίνει τίποτα είπε ότι πρόκειται για διασκευές.

To 1966 ο Σαββόπουλος εμφανίστηκε στο προσκήνιο με τον δίσκο «Το Φορτηγό». Όπως έγραφε ο δίσκος, στίχοι – μουσική στα τραγούδια ήταν δικοί του. Για μουσική δεν το πολυσυζητάμε, ο Σαββόπουλος ομολογεί ότι δεν έχει ιδέα. Αλλά οι στίχοι είναι στιχάρες:
«Ο εργάτης βλαστημάει και τραβάει για τον σταθμό/ να ο ήλιος ανεβαίνει σαν σημαία στον ουρανό/ μπρος στης φάμπρικας την πύλη ο εργάτης σταματά/ όμορφη η μέρα γνέφει κι απ’ το ρούχο τον τραβά
Ε ε σύντροφέ μου αχ τι κακό/ μέρα μ᾿ ήλιο σαν κι αυτό/ να την τρώει τ’ αφεντικό», γράφει στο «Ήλιε ήλιε αρχηγέ», τσαλαβουτώντας στα νερά του βιωματικού ταξικού στίχου.

Το 2000 στη Γαλλία πια, προσπαθούσα να μάθω τους Γάλλους ποιητές και να εξοικειωθώ με τη γλώσσα. Μια μέρα έπεσα πάνω στο ακόλουθο ποίημα του Ζακ Πρεβέρ (μετάφραση δική μου):

«Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Μπροστά στην πόρτα του εργοστασίου
ο εργάτης σταματά ξαφνικά
κι όπως γυρνά
κοιτάζει τον ήλιο
τόσο κόκκινο, τόσο στρογγυλό
τόσο χαμογελαστό στον μολυβδένιο ουρανό του
κλείνει το μάτι χαρούμενα

Πες λοιπόν σύντροφε ήλιε
δε βρίσκεις ότι είναι μαλακία
μια μέρα σαν αυτή
να τη δίνουμε στο αφεντικό;»

Στη Γαλλία, μπόρεσα να διαπιστώσω διάφορες ακόμα λογοκλοπές «του ταλαντούχου τροβαδούρου μας από τη Μακεδονία», που έλεγε και ο Τζίμης Πανούσης πριν πεθάνει, τόσες πολλές που έπαψε να μου κάνει εντύπωση και μερικές δεν τις θυμάμαι πια. Πχ ο στίχος για το «βρώμικο ψωμί» που «τρώνε όσοι αγαπάνε» είναι του Λεό Φερρέ, όπως και το «Μια θάλασσα μικρή».

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΣΕ ΝΑΝΟΓΙΛΕΚΑ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΗ Β’ ΔΙΑΛΟΓΗΣ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΣΕ ΝΑΝΟΓΙΛΕΚΑ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΗ Β’ ΔΙΑΛΟΓΗΣ

Από όλους όσους έκλεψε ωστόσο ο Σαββόπουλος, την κορυφαία θέση κατέχει ο Μπομπ Ντίλαν. Το 1968 ο Σαββόπουλος έκλεψε το »The Wicked Messenger» (στίχους και μουσική) και το παρουσίασε για δικό του ως «Άγγελος Εξάγγελος» -λίγα χρόνια μετά, το παρουσίαζε κι αυτό ως διασκευή. Αυτό όμως είναι το έλασσον. Από τον Ντίλαν ο Σαββόπουλος έκλεβε και συνεχίζει να κλέβει ότι πετούσε κι ό,τι κολυμπούσε. Εβγαζε ο Ντίλαν το »The lonesome death of Hattie Carol»; Απαντούσε ο Σαββόπουλος με την «Θανάσιμη μοναξιά του Αλέξη Ασλάνη». Έβγαζε ο Ντίλαν το »The Hurricaine», 9 λεπτά τραγούδι για τον ισοβίτη Ρούμπιν Κάρτερ; Τσακ, απαντούσε ο Σαββόπουλος με το «Μακρύ ζεϊμπέκικο» για τον Νίκο Κοεμτζή. Έγραφε ο Ντίλαν το »My back pages»; Απαντούσε ο Σαββόπουλος με το «Οι πίσω μου σελίδες» (που δε σημαίνει κάτι στα ελληνικά). Σε αυτό το τραγούδι υπήρχε και ο ακατανόητος στίχος «ευαίσθητη αθλήτρια/ δεν ξέρει τι χρωστάει/ στον πάνσοφό της εραστή/ που απόψε παρατάει», που μας κάνει να πιστέψουμε ότι ο Σαββόπουλος τα ‘χε και αυτός με τη Σιουζ Ροτόλο, όπως ο Ντίλαν, ή με κάποια άλλη γυμνάστρια, τον παράτησε κι αυτόν και της τα χώνει. Ή ότι βρήκε ωραίο τον στίχο, που είναι από άλλο τραγούδι, και τον κότσαρε. Αργότερα, όταν ο Ντίλαν χώρισε με τη γυναίκα του και έγραψε το »Sara», ο Σαββόπουλος δεν κάθησε να σκάσει και έγραψε το «Άσπα».

Το 1975, ο Σαββόπουλος έβγαλε τον δίσκο «Δέκα χρόνια κομμάτια». Ο δίσκος είχε ένα οπισθόφυλλο πολύ εμπνευσμένο. Για την ακρίβεια ήταν εμπνευσμένο από τον δίσκο »Bringing it all back home» του Ντίλαν, από τον οποίον το είχε κλέψει. Υπόψην ότι εκείνα τα χρόνια οι δίσκοι εισαγωγής ήταν πολύ σπάνιοι στην Ελλάδα και αυτοί που μπορούσαν να καταλάβουν την κλοπή ελάχιστοι.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ο Ντίλαν έφαγε μια φλασιά κι έγινε χριστιανός. Ήταν η χειρότερη φλασιά που μπορούσε να φάει, αλλά ο Σαββόπουλος είναι έντιμος, όταν κλέβει κάποιον τον κλέβει και στα καλά και στα άσχημα: έγινε κι αυτός χριστιανός. Γκαντ γκρέις τραγούδαγε ο Ντίλαν, του θεού η χάρη έκανε ηχώ ο Σαββόπουλος. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, συνεχίζοντας τον κατήφορο, ο Ντίλαν άρχισε να κάνει περιοδεία στις βάσεις του αμερικάνικου στρατού. Αμέσως ο Σαββόπουλος άρχισε περιοδεία στα ελληνικά στρατόπεδα, όπου μαζεύανε τους φαντάρους να τον ακούσουν με το ζόρι. Ο Ντίλαν δήλωσε ότι το έκανε αυτό όταν «κατάλαβε ότι ο στρατός απορροφά τα πιο λαϊκά κομμάτια της Αμερικής, στα οποία ήθελε να απευθυνθεί». Ο Σαββόπουλος επανέλαβε την ίδια δήλωση λέξη προς λέξη, αδιαφορώντας ότι στην Ελλάδα ο στρατός είναι υποχρεωτικός και η δήλωση αυτή δεν έχει καμία έννοια. Όταν το ’90 ο Ντίλαν το γύρισε στην οικολογία, ο Σαββόπουλος έκανε και τις πρώτες του οικολογικές δηλώσεις. Και όταν ο Ντίλαν έδωσε τραγούδι του για διαφήμιση, προκαλώντας σκάνδαλο, ο Σαββόπουλος έκανε ακριβώς το ίδιο. Αργότερα, φόρεσε και το ίδιο κηπουρικό καπέλο. Πρόκειται περί ψύχωσης.

 

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΣΕ ΝΑΝΟΓΙΛΕΚΑ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΗ Β’ ΔΙΑΛΟΓΗΣ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΣΕ ΝΑΝΟΓΙΛΕΚΑ ΣΕ ΕΚΠΟΜΠΗ Β’ ΔΙΑΛΟΓΗΣ

Δεν έχει νόημα να συνεχίσω να παρουσιάζω περιπτώσεις λογοκλοπής του Σαββόπουλου. Άλλωστε ο άνθρωπος δεν είναι ένας κοινός λογοκλόπος, έχει προσαρμόσει τη ζωή του όλη πάνω σε άλλους ανθρώπους, μια ιδέα που μου φαίνεται τρομακτική.

Μαθημένος να παπαγαλίζει αυτά που ήταν κοινοτοπίες ενός εναλλακτικού λόγου κάποτε, δεν μου κάνει καμία εντύπωση ότι γερνώντας άρχισε να παπαγαλίζει τις κοινοτοπίες της αντίδρασης. Οι νέοι δεν τον άκουγαν πια, αυτός είναι ο πρώτος λόγος για τον οποίον γκρινιάζουν οι γέροι, οπότε ο Σαββοπουλος έστρεψε την ημιμάθειά του προς την δεκτική αγκαλιά της παράδοσης. Άρχισε να αντιδρά στους νεωτερισμούς, την απελευθέρωση των ενστίκτων και όλα αυτά τα οποία τον ξεπερνούσαν και δε μπορούσε να τα ακολουθήσει. Τα τελευταία 30 χρόνια, αναγκαζόμενος ολοένα και περισσότερο να μιλάει με δικά του λόγια, εκφέρει έναν λόγο που κινείται από τη βαθιά συντήρηση μέχρι το ρατσισμό. Τόσο μπορεί.

Υπό αυτή την έννοια δεν βρίσκω κανένα λόγο να νιώθει κανείς έκπληξη ή να κατηγορεί για κάποιου τύπου προδοσία τον Σαββόπουλο: ο τύπος έκανε πάντοτε μπίζνες μετατρέποντας τον λόγο των άλλων σε λουτρό κοινοτοπίας και αυτό συνεχίζει να κάνει. Το μόνο κίνητρο για να τον βρίσεις, είναι η αγνή πηχτή αντιπάθεια.

Κι αυτή όχι πάντα. Γιατί, «»δεν υπάρχει λόγος να ταράζεσαι» ακούστηκαν τα λόγια του ληστή», όπως έλεγε κι ο Ντίλαν.

(Στη φωτογραφία ο Σαββόπουλος δείχνει πού να τους στείλουμε τους μετανάστες)

ΔΙΟΝΥΣΗΣ-ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ-ΑΚΗΣ-ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ-ΓΥΜΝΟ-ΚΟΠΕΛΑ-ΣΤΡΙΠΤΙΖ

19 thoughts

  1. Μόνον ο Σαββόπουλος; Όλοι οι αριστεροί, με μία ή δύο εξαιρέσεις συνολικά, τραγουδοποιοί, συγγραφείς, λογοτέχνες, σεναριογράφοι είναι «κλέφτες πνευματικής ιδιοκτησίας». Δεν έχετε παρά να ακούσετε παραδοσιακά τραγούδια χωρών του «τέως ανατολικού μπλοκ» από τοπικά ανσάμπλ, να διαβάσετε ρωσική λογοτεχνία ή να δείτε κινηματογραφικές ταινίες τους και θα δείτε γιατί, με την κάλυψη του ΚΚΕ, δεν εφαρμόζονταν τόσα χρόνια στην Ελλάδα ο σχετικός νόμος. Δεν πίστευαν ποτέ τους ότι θα έπεφτε ποτέ ο ανύπαρκτος «υπαρκτός» και οι «δημιουργοί» έδιναν, με το αζημίωτο βέβαια, λογαριασμό μόνον στο ΚΚΕ. Μετά την πτώση στράφηκαν πλέον σε νοτιοαμερικάνικες και ασιατικές πηγές εξακολουθώντας να παριστάνουν τους δημιουργούς. Κωνσταντίνος-Οδυσσεύς Πάτσης

    Μου αρέσει!

    1. Συμφωνώ απολύτως με τα σχόλιά σας για τον Σαββόπουλο. Απορώ πώς μπορούν και επιβιώνουν αυτοί οι αεριτζήδες και γίνονται φίρμες.
      Οταν πια δεν είχε τι άλλο να πει με αυτά τα γέλια τραγούδια του επέστρεψε τάχα μου με ένα τίτλο κάπως έτσι: «με τραγούδια άλλων» ,κάτι τέτοιο.. Ε! πια να τραγουδήσουμε κι άλλους… έτσι να μαζευτούν οι αφελείς φίλοι του να ακούσουν τραγούδια τύπου το κοκοράκι κικιρικικι, ένα νερό κυρά Βαγγελιώ, και διάφορα άλλα τέτοια τα οποία τα τα ακούμε από τον σαββόπουλο λες και ήταν ο Παβαροτι.. Λοιπόν φωνή χάλια- δήθεν βραχνό μποέμ ή ροκ υφος. Στιχουργός και συνθέτης χάλιας. Επομένως αυτοί που το θαυμάζουν δεν ντρέπονται; Σκέψου τι μυαλά κουβαλάει ο κόσμος.που ενθουσιάζεται και είναι θαυμαστής του «τίποτα με μπόλικο καθόλου»..
      Μην με χαρακτηρίσετε ζηλιάρη για αυτά που λέω διότι θα ήταν μεγάλο λάθος να ζηλεύω το τίποτα τον γελοίο αν μίλαγα για κάποιο άλλο σύνθετη ασχέτως είδος μουσικής τότε ίσως και να είχατε δίκιο αλλά αυτός είναι πραγματικά τίποτα! Για ένα πράγμα τον παραδέχομαι, είναι πολύ έξυπνος μιλάει ωραία, και καταφέρνει από το τίποτα να παραμένει διάσημος και να ενθουσιάζει τον κόσμο για αυτό και έχει επιβίωση, λόγω της εξυπνάδας του.
      Οσο για. κάποιον γελοίο τύπο που σου είπε:» ποιος είσαι εσύ που σχολιάζεις τον Σαββόπουλο; δεν σε ξέροει ούτε η μάνα σου ενώ Σαββόπουλος είναι διάσημος». Αυτό δεν λέει τίποτα. Φέρνω σαν παράδειγμα τον Χουντίνι. Ηταν διάσημος μάγος σωστά; Τελικά αποδείχτηκε ότι ήταν ήταν απατεώνας! Και τον ξεμπρόστιασσαν κάποιοι που ήταν άγνωστοι και άσημοι!!! Λοιπόν δεν έπρεπε να το κάνουν επειδή αυτή ήταν άσημοι και ο Χουντίνι διάσημος;
      Ο Μ. ο Χατζηδάκις δεν τον τον χωνεύεται τον χωνεύω λιγάκι τον χώνευε καθόλου, είχε απόλυτο δίκιο !Και όμως φίλε μου, εκεί αυτός, απάνω του, επέμενε ότι είχε καλές σχέσεις με τον Χατζηδάκι και στο τέλος αφού πέθανε ο Χατζιδάκις, σώνει και καλά άρχισε να καπηλεύεται και δικά του κομμάτια. Είναι φοβερός, αδίστακτος!
      Αυτά είχα να πω και τα λέω όχι από ζήλια αλλά έχοντας πλήρη γνώση του θέματος διότι είμαι μουσικός επαγγελματίας με κλασική παιδεία και με συνθετικό έργο.
      ΥΣ να προσθέσω και αυτό, τώρα είδα ότι ο άλλος παρακάτω λέει πως έχεις ξεχάσει την ιστορία με τον «Ντιρλαντά» ; άλλος ετούτος πάλι! Άλλος αφελής βλαξ!
      Κι αυτό το ντιρλαντά, εκτός από γέλιο είναι και παραδοσιακό τραγούδι!!!
      Ρε τόσο ηλίθιοι να υπάρχουν στον κόσμο άκου το ντιρλαντά…

      Μου αρέσει!

  2. Ο φιλαλήθης
    Θα ήθελα να σας γνωρίσω ακόμα κάτι για μια μεγάλη λαϊκή επιτυχία που έκανε πάταγο τότε και που πριν μερικά χρόνια ξανά έκανε πάταγο και προστεθεί σαν και άλλοι στίχοι θα το Λευτέρη Παπαδόπουλο!
    Το τραγούδι που έγραψε ο Μίμης Πλέσσας-όντως σπουδαίος τον παραδέχομαι- με τίτλο «τι σου κανα και πίνεις» το 1968 είναι ίδιο με το κομμάτι που έγραψε
    ο διάσημος Ιταλός συνθέτης Fausto papetti το έτος 1954 με τίτλο
    «Εstate Violenta»
    Κάντε κλικ στην παρακάτω διεύθυνση και θα δείτε ότι είναι ακριβώς η ίδια μελωδία!!!

    Άλλο:
    Το τραγούδι που έγραψε ο Χατζηνάσιος με τίτλο «Μεθυσμένη Πολιτεία» είναι αυτούσια μελωδία του σοπέν με τίτλο «το βαλς της άνοιξης».
    Κάντε κλικ στην παρακάτω διεύθυνση να το διαπιστώσετε και εσείς

    δεν χρειάζεται να είναι κάποιος μουσικός για να καταλάβει την κλοπή λίγο αντίληψη αν έχεις και μουσικό αυτί, το αντιλαμβάνεσαι αμέσως😉
    Διαπίστωσα ότι στο σχολείο που έγραψα προηγουμένως για τον Σαββόπουλο έγιναν κάποια λάθη στη γραφή με επανάληψη λέξεων και χρυσή λανθασμένων λέξεων, αλλά δεν ξέρω πώς να το διορθώσω το κείμενο. Συγχωρέστε με για αυτό, ελπίζω να καταλάβατε τι ήθελα να γράψω.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.